Flickor 2011

Hoo-ah F11 är igång!

Publicerad 2021-01-19 19:47
Ett starkt gäng kickade igång säsongen uppe på Sundbybergs IP.


På en pudrad fotbollsplan gav de järnet i tabata-intervaller, styrketräning o spel.

Underbart kul att se dem igen och den härliga motivation de kom till träning med.

Lager på lager var bra klädsel och tillät dem att själva justera temperatur allt eftersom. Fortsätt gärna så på kommande utepass.


Här är länken till Tabata-spellista och fem styrkeövningar (med boll i händerna)

  1. Dance Monkey- ner i squat, vrid till en lounge (utfallsposition), tillbaka till squat, tryck upp. Upprepa med länge åt andra sidan. (Tänk på att tå och knä alltid ska peka åt samma håll och att knät ska vara rakt ovanför foten.)
  2. Hey ya - fälla framåt med rak rygg, ta simtag samtidigt som du gör, tåhävningar. (Tänk på att "dra in naveln" så att du har stark mage)
  3. Sally up - utfallssteg bakåt, vrid överkroppen åt motsatt håll. Här kan man ha boll i händerna. (Tänk på att ha tallinje från huvud till knä och doppa ner knät mot marken.)
  4. Survivor - balans på ett ben per intervall. Balansera först med armarna ovanför huvudet och benet böjt, Sträck seda benet framåt (armarna upp) bakåt (armarna ner mot marken) och sedan åt sida (som en stjärna). Man kan ha en boll i händerna.
  5. Final count down - skridskolopp. Hoppa åt frånben till ben. Landa mjukt med knät ovanför foten. Tänk på att få rumpan långt ut och bak och som alltid knät ovanför foten. Även här kan man ha en boll i händerna.

https://open.spotify.com/playlist/6Fc52Dsugmx3aqqDWVpjNa?si=9L4nVIAsRouBfT-qpqIdBw

Utmana "din spelare" hemma och testa! Sannolikt orkar hon mer än du😉

Träning tillsvidare:

Tisdagar 17-18 samling Sundbybergs IP

Torsdagar 17-18 samling Golfängarna B

Åsa
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub