F2003
Sikbg1

Äventyret i Barcelona

24-28 maj åkte 21 förväntansfulla spelare och 5 taggade ledare till Barcelona, Lloret de mar.

På onsdagen kom vi ned på eftermiddagen och började kvällen med rumsindelning samt middag. Efter middagen tog vi en promenad genom staden och gick ned till stranden. Kl 22.00 skulle alla vara på rummen och klara för att sova, men vi kan lova att många av rummen hade kul långt in på tidiga morgonen (Man skrattar så tyst när man är 14 år....).

Torsdagen började med morgonjogg eller promenad 06.30 för de som ville! Vi var ett gäng på 10 spelare som sprang längst med vattnet för att kika på soluppgången. 07.30 var det dags för frukost. frukosten bestod av olika bröd, flingor, frukt, ägg, bacon, korv och juice. Det fanns något för alla! Sen var det upp till rummen för att fixa i ordning sig för resans första fotbollsträning. 09.00 gick vi i samlad trupp till vår fotbollsarena där vi tränade, en stängd plan med fin platsgräsmatta och sjysst skugga en bit över planen på morgonen. Planen låg på ca 10 minuters gångavstånd från hotellet.

09.30 körde vi igång och vi gick igenom hur vi vill att spelarna ska värma upp, detta måste från och med nu skötas själva!

Vi körde teknikcirkel, passningar- kort-kort lång i vinkar och avslutade med tre zooners. Det var väldigt varmt så det blev många drickpauser mellan övningarna.

Väl hemma på hotellet hade vi ca en timme fritid fram till lunchen, den spenderade vi vid en av hotellets pooler, några passade på att sola och några var mer i vatten än på land.

Efter lunchen var det återigen någon timmes fritid och även den spenderades vid poolen. Riktigt avkopplande!

kl 15.10 var det dags att bege sig till fotbollsplanen igen och 15.30 körde lägrets andra träning igång. Nu stod solen som högst och man fick leta för att hitta skugga! Ett tung tid att träna på men tjejerna kämpade bra! Vi tränade individuella utvecklingspunkter och avslutade med avslut på mål.

När vi kom hem var det lite fritid på hotellet, några slappade vid poolen igen och några passade på att vila.

Efter middagen som vi åt 19.00 var det dags för en shoppingtur på stan! Några tjejer handlade och prutade för fullt medan vissa nöjde sig med att fönstershoppa lite.

På fredag morgon var det återigen frivillig jogg och denna morgon sprang vi längst med strandpromenaden och några av tjejerna badade sen i ljuset från soluppgången.

Fredagen såg ut precis som torsdagen tidsmässigt. Denna dagen började första träningspasset med stegar (snabba fötter) och lite tillitsövningar, som såklart spårade ur en del eftersom att alla våra tjejer är så himla tävlingsinriktade, men en sak är säker, vi hade sjukt roligt! (Vi körde Draken, man står på led, tre och tre, den som är längst fram har en ögonbindel, personen i mitten ska styra den blinde längst fram och personen längst back har en svans. Sen ska de blinda personerna längst fram ta svansarna från de andra drakarna). Därefter Körde vi Allsvenskan, smålagsspel, vinner man flyttar man upp en serie, förlorar man åker man ned en serie. Denna träning avslutade vi med 11-manna spel stark anfall mot starkt försvar, vice versa. (med 21 tjejer med så kunde vi lira mot varandra, helt perfekt! Svårt dock att möta sitt egna lag som har exakt samma taktik, men kul att se hur det urartar sig i match situation).

Pass två bestod av lite löpteknik, och 11-manna match.

Till varje träningspass fick vi vatten levererat till planen, vi fick så mycket två-liters flaskor att vi alltid hade massor över, trotts att vi hade många drickpauser. Flaskorna som var kvar fick tjejerna ta tillbaka till hotellet för att ha vatten resten av dagen (När vi åkte hem hade vi nog 30 flaskor utspridda på olika rum, vi hann helt enkelt inte dricka allt vatten!)

Efter fredagens två träningspass var det återigen lite fritid på hotellet, denna gång kunde de som ville följa med några ledare och köpa lite chips och godis. När middagen var avklarad samlades vi för att gå ned till stranden för lite team bulidning. under dagen hade tjejerna fått i uppgift att komma på någonting som ingen annan i laget visste om dem. Dessa anekdoter samlade ledarna in och sedan lästes de upp, där tjejerna indelade i grupper fick gissa vem i laget det gällde. Det var saker alltifrån vad favorit frukten var, till berättelser om hjältedåd och ibland klantigheter. De fick även i sina grupper komma på 3 stycken gemensamma nämnare, några av gängen kom på fler än så! Kvällen avslutades med påståenden där man antingen kunde svara ja eller nej genom att ställa sig på olika sidor av en linje i sanden. Det var påståenden som- Jag brukar komma försent till minst en lektion i veckan, Om jag får välja mellan chips eller godis väljer jag chips, Om jag får välja mellan att ha katt eller hund väljer jag katt.
På detta sätt fick vi lära känna varandra lite bättre och jag tror att många av tjejerna blev nyfikna på att få veta mer om sina lagkamrater.
Denna kväll avslutades med en fin solnedgång och ett dopp i havet för dom som ville. Sedan var det direkt i säng som gällde när vi kom tillbaka till hotellet.

Lördagen såg lite annorlunda ut, då hade vi sovmorgon. De som ville var ute på en morgonjogg kl 07.30, de andra fick sova fram till frukosten som denna morgon var 8.30. Efter frukosten packade vi strandväskan och gick till stranden för ett pass yoga, ledd av ingen mindre än vår alldeles egna fantastiska instruktör, Anita! Det var många nyfikna turister som stannade längst med promenaden för att se vad vi höll på med. Det var en del klagande när yogan utfördes, vi var många som insåg att vi skulle tjäna på att bli lite smidigare än vad vi är! Ett riktigt tufft pass där många muskelgrupper fick jobba!

Efter Yogan var det fritt bad, solande och glassätande på stranden som gällde! Några passade på att slappa, några körde klockan (jonglerande med boll) och några körde lite skott och målvaktsövande på stranden.

Efter strand och lunch på hotellet var det dags för vårt sista pass i värmen! Då fick matchtröjorna åka på för en lagbild på plan. Många var trötta och lite slitna efter 3 dagar i solen och massa träningspass så vi avslutade rätt lugnt, lite individuell bollteknik, skott på mål, fasta situationer och avslutade med 11-manna match.

På kvällen tog vi en vända på stan igen för en sista shoppingrunda! Denna gång passade alla på att köpa med sig något hem!
Efter shoppingrundan var alla tvungna att gå hem och packa det sista! 05.00 på söndag morgon gick bussen mot flygplatsen. Vid lunchtid landande vi på Arlanda igen och vi avslutade med ett kramled!

Allt som allt kan vi sammanfatta det som en helt fantastisk resa, där vi fick lära känna varandra bättre och bli ett mer sammansvetsat lag!

Och en sak är säker- SIK F03 är Fantastiska!

Innan avresa, på g till Arlanda

SIK F03 i Barca

Soluppgången vid morgonjoggen

På väg till fotbollsträningen

Innan vi gick till stranden för lite teambuildning